Saturday 23 June 2012

CINTA SOFLAN-2

"wassap bro. kenapa kau lambat hari ni? nak kata jalan jam, tak kan la kot. sebab kau pakai basikal," perli Rina, rakan sekerja Willie di kedai 7-Eleven Taman Sejahtera.

"mulut kau baik sikit eh. aku cili kang baru kau tahu. aku bukan sengaja datang lambat la bro. ni semua gara-gara si pondan soflan tadi tu," rungut Willie sambil memasang mangga pada basikalnya agar tidak dicuri oleh manusia yang tidak bertanggungjawab.

"si Amoi tu ke?" tepat sekali tekaan Rina.

"siapa lagi pondan kat flat tu kalau bukan dia sorang je. heyyy..aku masih angin satu badan ni ngan dia," dengus Willie lagi.

"dahlah tu. kau marah-marah macam ni pun tak ada guna jugak kan? baik kau masuk dalam, susun komik-komik tu. ada stok baru sampai tadi," Rina menarik lengan baju Willie.

Rina dan Willie memang rapat seperti adik beradik dan Willie senang berkawan dengan Rina kerana perangai Rina yang agak kelelakian.

"kau rasa kan, minah tu jadi pemenang lagi tak hari ni?" tanya Willie kepada Rina, merujuk kepada seorang gadis genit yang selalu menjadi pelanggan setia dan pembeli terawal setiap stok komik yang baru sampai di kedai itu.

perkara ini telah bermula sejak bulan januari tahun sebelumnya di mana Willie baru sahaja memulakan perkhidmatannya sebagai cashier di kedai tersebut.

"entahlah. tapi besar kemungkinan jugak la sebab sebelum ni, dia tu la penghabis stok komik kita ni. minat sangat dia kat komik-komik ni kan? agak-agak kan, berapa dah jumlah komik yang dia ada sekarang?" tanya Rina.

"aku..."belum sempat Willie menghabiskan ayatnya, pintu berbunyi menandakan ada seseorang masuk ke kedai.

pantas Willie mengambil tempatnya sebagai cashier dan dia tidak hairan apabila melihat gadis yang baru sahaja dibualkan dengan Rina sebentar tadi, datang dan mengambil 4 buah komik yang belum sempat tersusun di rak.

gadis itu membawa komik-komik tersebut ke meja cashier dan matanya melilau mencari sesuatu.

"cari apa cik?" Willie memberanikan diri bertanya.

gadis itu tidak menghiraukannya dan menghulurkan wang kertas RM50 kepada Willie.

"sombong jugak perempuan ni. muka je nampak baik, tapi.." getus hati Willie.

setelah membuat pembayaran, gadis itu berlalu dan menghulurkan senyuman simpul kepada Willie. alangkah bahagianya dia ketika itu apabila gadis idaman menmberikan senyuman di awal pagi. terasa dirinya bagaikan di syurga ketika itu.

"woi bro, dah dah lah tu. budak tu dah balik dah, yang kau tersengih siput kurap ni kenapa?" tempik Rina yang hanya menjadi pemerhati sejak tadi.

~bersambung~

6 comments:

  1. nice and interesting story! do you know why i cant visit your other blog?

    Letters To Juliet

    ReplyDelete
    Replies
    1. hey beautiful, i don't know why..most probably because of the adult content warning that i used in my blog..=p

      Delete
  2. klu blh cepat sikit cerita dia..xsabar nak baca..heheheh

    ReplyDelete
    Replies
    1. ahahah..tq2 sangat2 beri kata2 semangat ni..bersemangat nak buat lagi..idea tengah dicari..=p

      Delete
  3. intresting la kak lina... jmput singgh blog sy jga eik...

    ReplyDelete
    Replies
    1. tq si cantek..=p
      bahagia nya ada orang sanggup baca hasil penulisan kita yg tak seberapa ni..terharu..=p

      Delete